Poslechněte si průvodce projektem zatímco se ponoříte do vizuálního zpracování.
Projekt neřeší samotné budovy, jež jsou v území projektovány samostatně, ale Land Scape, infrastrukturu, obslužnost území a začlenění území nové městské čtvrti do stávajících struktur historické části města.
Urbanisticky je území definované novou pěší třídou, která v severojižním směru propojí zástavbu městské části Anděl s nově budovaným dopravním terminálem Praha-Smíchov a dělí území na dvě části. Hlavní komunikační severojižní osa je doplněna kolmými východo-západními propojovacími ulicemi navazujícími urbanisticky na stávající uliční systém definovaný historickým vývojem území. Vzniklé uliční členění vytváří prostor pro další realizaci městské zástavby vnitroblokového typu.
Na hlavní středovou pěší zónu jsou navázány dva nově navrhované městské parky, kdy jeden plní funkci klidové oázy zeleně a druhý je veden jako multifunkční park s herními a sportovními prvky, kdy je tento multifunkční park provozně navázán na nově navrhovanou školu, která v území vznikne.
V rámci projekčních prací byl kladen důraz nejen na dostatek zeleně v území, ale na základě modelových propočtů bylo řešeno i cílené rozmístění zeleně a zapojení vodních prvků, aby nedocházelo k tvorbě tzv. „Heating Islands“, tj. místům, kde by nově navrhované dlažby a použité materiály vytvářely lokální místa s vyššími teplotami během letních měsíců.
Součástí projektu byl dále návrh komplexního řešení infrastrukturní sítě zajišťující obslužnost nejen nyní projektovaných budov, ale i budoucí zástavby.
Vzhledem k lokaci území, rozsahu řešeného území a jeho vazbám na okolí byl projekt po celou dobu tvorby koordinován a adaptován i na navazující projekty, jimiž je především dopravní Terminál Praha-Smíchov, rekonstrukce nádraží Praha- Smíchov a nová škola.
Díky spolupráci a kooperaci tak v budoucnu nedojde k oddělení jednotlivých projektů, ale naopak dojde k propojení jednotlivých území v jeden celek, který zajistí průchod a pohyb obyvatel územím, které bylo do nedávna provozně bráno jako bariéra pohybu obyvatel města.
Investor: Sekyra Group a.s.
Architekt: Baumschlager-Eberle Architekten, Lustenau, Austria, Pavel Hnilička Architect and Planners, s.r.o., Prag, Czech Republic, MS plan, s.r.o., Prag, Czech Republic
Projektant: AED,a.s., CASUA s.r.o.,
3D modely: More.is.More a Augg.io